mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 februari 2020

Ällu varre rab, dan.

 här ska fixas kalops
kött från kossa som fått naturbeta i fjällnära skog

 så där nu ställer jag in det i ugnen 
så får det puttra vidare där

 Lennart åkte ner till iNTiMAN/soppköket
serveringsbänken
är så himla torr

 behöver få lite olja på sej


 och så var de dom där stolarna
som är lite som plocke pinn 

 Ällu varre rab, dan.
Översatt är att
renhjorden springer på fjällkanten (fjällsluttningen).
fick det översatt av sonen till konstnären


 så var det dax att berätta om soppköket

 men först några varv med stickor och nålar




 så fick jag då berätta om Västerås Soppkök
tanterna var så intresserade 

 fick en fin kasse

 och en honungsburk..som tack
+ 50 kr av en dam till soppköket 
och de skulle jag köpa bitsocker för

 som de har puttrat och haft sej
nu har jag rätt av såsen oxå 

 känns som lyxmiddag en helt vanlig onsdag

 en liten strimma hopp 

Farmen o mästerkocken
våran Magnus åkte ut men hamnade ju i andra chansen 
vet dock inte hur det gick där 

Men vad är Mästerkocken mot Västerås soppkök 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Soppköket är självklart bäst eftersom det har fantastiska kockar👍👏🌷