mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 februari 2020

simila - semel Blev en semla


 Sträng en sträng legend


 har sytt en påse som nu ska bli en bivaxpåse
hoppas den blir en bra limppåse
i dag tog jag strykjärnet till hjälp
och det blev bättre 


 så nu har jag fyra dukar och en påse
impregnerade med bivax som ska hålla min mat fräsch 
ska nog sy en större påse för runda matbröd också


 dagens lunch
min favo som barn
som jag gillar fortfarande


eftemiddagsfika hos Björn på Mässen


 det fanns små semlor till den så önskade
och det önskade jag
TACK för den omtanken


 en svår men rolig musiktävling 


träffade Magnus o Carolin oxå


 och tro de eller ej men det hade "snöat"
medans vi satt på mässen och mådde gott


 gröt på Grynblandning
katrinplommon, russin
solrosfrön,mandel
rivet äpple
toppat med lite kanel


 så var det dax att göra klart den flytande tvålen
fram med mixen


 det har nu blivit en seg kaka
som ska slås sönder till flytande två


 så där jag nu finns det tvål igen
en hel dunk av EN liten hård tvål


skulle sy i knapparna i lilla tröjan
men ser att det inte blev bra 
så jag gör en ny "haklapp"
vill ju att det ska se snyggt ut

1 kommentar:

Ellinor sa...

Falukorv,spenat,potatis=kan ju inte bli bättre👍Lite semla blev det här också,tycker egentligen att en knäckemacka är godare men vi ska hålla på våra traditioner 👏👏👏🤗