mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 22 februari 2020

Kamma mattfransar ⁉

 vilken underbar morgon
och så säger dom på radion att det är metrologisk vår
men va tusan vi har ju haft minusgrader
så de gäller kanske inte min balkong



 så ska de kokas ärtor till söndagens soppkök

så kom Kristina och vi hade några timmar 
sick o virk prat


 Lennart hade köpt tulpaner när han var ut 


 blev en paj till lunch
har oftast tomma pajskal i frysen
så är det bara att slänga i lite rester
så har man en god lunch


Fredag = städdag i min barndom
och alla mattfransar skulle kammas
nu är jag vuxen och gör som jag vill
städar när jag vill och om jag vill
kammar mattfransar gör jag INTE


 middag blev korv i ung o potatismos


så blev det på spåret och Skavlan på TV

och lilla tröjan till Tess o Robins bäbis blev klar
så när som på knapparna

1 kommentar:

Ellinor sa...

Smart att ha tomma pajskal,det ska jag härma👍Njut av dagens familjemiddag😋🥰🤗