mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 februari 2020

jag tror det är onsdag??


 Lennart har hackat vitkål
och jag har fixat köttfärsen
Nu ska de bli kålpudding


 andra kokar har ett vinglas vid spisen
jag har min kaffemugg


 ett bläck i ugnen


 och så blev det en liten skvätt kvar av 
köttfärs o kål 
skulle inte räcka till en " riktig" pudding
utan jag blandade allt  
få se vad de blir


gjorde några paltar när jag i alla fall stod i köket


så det blev palt till lunch


paltkoma ....sov i över två timmar 


 när jag vaknade kom bästa grannen in med tulpaner


så där jag då blev det lite lådor till frysen
den lilla puddingen ger jag till Ola bästa mågen

och ja vi åt kålpudding till kvällen

men jag tyckte nog färsen var lite för kompakt
tror de var för lite fett i den
men smaken var det inget fel på


ser lite dramatiskt ut i kväll


jag virkar på 
och nystanen 
blir mindre
och färre

1 kommentar:

Ellinor sa...

Grannar som kommer med gula tulpaner är guld värda💐💐💐💐kramar