mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 27 februari 2020

Tur jag alltid svarar....


 hittade tre pannkakor i kylen
helt ätbara
fyllde dom med ost o skinka


blev ju perfket för Lennart att värma när han kommer hem


 jag fick oxå rester
korv i ung o spenat
+ lite mos


 Telefon ringer ser att det är ett fast nr ?? Från Dalarna?? 
Hej de är Gun vilken Gun frågar jag .....
damen fortsätter och berätta vem hon är...
.till slut kommer vi fram till att hon är änka efter min farmors kusin ....
Det visade sej att Gun som numera är 92 år var gift med Lars ...
och denne Lars hade jag bjudit till en släktträff 17 maj 2003 
Dom kom dock inte på träffen 
Men inbjudan fans kvar 
Och Gun var "lite" prata sugen 😀



så var det dax för tvättstugan en liten stund


 så var den lilla dubbelknäppta kavajen klar
efter att ha gjort om och gjort rätt


 och så tovade jag mössan o vantarna
blev ju så himla bra


 hade mer spenat kvar 
och hittade en STARKA korven i frysen
lite kokta potatisar fick bli stekta +ett ägg


en vacker kväll

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ibland är det nog meningen att man ska svara...blev ju en kul upplevelse🥰