mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 februari 2020

💜💜💜💜💜💜



Bilden är tagen 1935 på Brittas konfirmations dag!! 
från vänster
Elis Kron (Min morfar) Hjördis (min mamma) o Hasse Kron (Mammas lillebror) Anton Kron,(morfars bror och Brittas pappa) 
sedan från vänster 
Lina Kron (min mormor) Karin Olsson (ej släkt?) Britta (mammas bästa kusin) o Tora Kron (Brittas mamma)
Övre raden Anna Olsson 
Bakom henne Johan Palm Frida Palm,(faster o farbror benämndes dessa Man vad jag får fram i släktforskningen är dom inte släkt) Ebba Walman Karl Walman + Nils Olsson 


 har funderat och funderat över söndagens soppa
det får bli den här...
har fixat om mängden så den passar oss


 nu ska jag städa i kylen...

lådan där jag slänger ner mina grönsaker
är inte så fräsch 


hur får man bort detta
det går ju liksom inte att ta bort framstycket på lådan
jag kan i alla fall inte
och jag brukar kunna fixa sånt
nu ligger det grus o smutts där 
INTE KUL


kände inte för att laga  mat till mej själv
Lennart jobbar
fick bli makrill o ägg
de är ju mat de oxå


sov en god stund


 ser att jag matchar tavlan....

 Men jag fattar inte...
sitter och slötittar på TV med en kopp kaffe
och så försvinner blodet i fingrarna


 för att sen komma tillbaka
även dom matchar tavlan o håret..
för att jag gillar lila behöver ju inte fingrarna bli lila


 när Lennart kommer hem har han en underbar
almanacka med sej 


med fina fåglar
Lennart Hyse är fotografen 


kålpudding är aldrig fel


så där nu har jag ärmar till tröjan
men jag tror jag ska sticka lite längre
vill ju att mudden ska räcka ner till handen
❤🧡💛💚💙💜🤎❤

1 kommentar:

Ellinor sa...

Dom där fingrarna är inte kul😢Blir lite avis på dig som har koll på släkten,själv är jag maskrosunge och vet inte ens om jag vill veta,det görl lite för ont🤐Fy så man behandlade vissa barn förr,och alla visste.....kram