mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 februari 2020

MERA garn... hoppas jag 💚🧡🤎


 dagen börjar med att kavla kakdeg


 parisare ska de bli när det är klart


 fixade en deg.. den andra åkte in i kylen igen
får se om jag fixar de på efm
 ska ju inte vara klara förrän på onsdag
då Ola fyller 50 år
så jag hinner


 så tar vi och firar vår kärlek lite då


 först lite grönt från brännvinsbordet
jag hoppade sillen ..
.Lennart åt en sill med gurka o vodka
som han gillade skarpt


 så Wallenbergare med allt
blir "roligt" att se hur magen reagerar på smörskyn


 och så RADIOKAKA som pricken över i


 fniss fniss
Lennart fick två portioner
då jag avstod min


ja ja lite vila på detta


så tog jag fram sista degen
och alla kakor är gräddade
nu ska smeten på...men de blir inte nu


 Lennart tog fram vitt bröd till varm macka


och så hittade han 4 vårrullar 
köpta på julmarknaden i Tärnaby
VILKEN ÖVERRASKNING
och så himla goda


funderar på att sticka en kofta
en med knappar och i grönt
nu ska jag se om min vän
Moniqa Garntrollet i Bomhus
 kan fixa garnet 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Har inte ätit parisare på hundra år,låter och ser supergott ut👍Dumpar på ALLT just nu,denna mage lever sitt eget liv,funderar på att vräka den,kan ta med Sjögren på vägen😘😘😘🤗