mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 mars 2023

15 cm från döden eller i alla fall en hjärnskakning


den är viktig så den hänger vi på


snön hänger i luften


mina vänner Irene o Mari Winka bakar idag


de gör inte jag men jag har oxå eld i spisen
om en av ett annat slag


Hedda tar sej en lur när värmen
sprider sej från spisen


dagens lunch
potatisbullar


  de är Felix ekologiska
förstår inte vi gillar inte dom
men nu är det slut i påsen i alla fall
och mätta blev vi


dax för middagsvila


men jag lägger mej i sängen

Lennart gick ut och solade 
hade ju varit skönt de oxå
men men



glömde ta kort innan jag klippte ner pelargonerna
ja ja den ser inte klok ut 
hoppas den tar sej till sommaren
de är fyra olika pelargoner
 

då den stått i MÖRKA källaren
var dom små skotten gula
såg ut som små tussilago
få se hur lång tid de tar innan dom blir gröna
om dom blir det


Min Entita är en Talltita  
så har vi lärt oss det

nu har vi sett
Domherre
Talgoxe
Blåmes
Grönfink
TALLTITA 
och spår av 
ekorre o hund
och så
Skata
Korp
dock inte vid fågelbordet


när jag skulle sätta på mej byxorna för att åka till byn
ramlade jag och slog bakhuvudet i duschen
hade tur i oturen
15cm länge till höger hade jag träffat hörnet
då hade fallet slutat annorlunda

så var problemet att ta sej upp
då jag INTE KAN stå på knäna
det gör så ont att jag gråter
men jag måste ju upp
tur att Lennart finns 
och kan hjälpa mej


jag kom upp och jag fick på mej byxorna
så vi kunde åka in till byn o Folkan
där det var kulturkväll med Lars


trevlig film om 
fäbodliv på 70 talet


sen blev det fika och goda samtal


vi fick en påse nybakt bröd av Irene som 
hon bakat på morgonen
det fick bli en extra kvällsmacka


vi har tryckt på knappen
deklarationen är inne
det var visserligen för några dagar sen
men jag har glömt att skriva det här

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Tack gode Gud att det gick bra,hade kunnat gå riktigt tokigt🍀🙏Här har jag också deklarerat👍Var rädd om dig❤️

Anonym sa...

Vilken tur du hade 🙏
Du/ni måste vara rädd om er 🥰