mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 mars 2023

Lekte Jon Boris Möller 🍽


kl 7 lämnade Lennart in lilla blå
på 20 000 mila service 
(kortet är taget när vi köpte bilen 2017)


De visade sej att även Lennarts cykel
hamnade på verkstad då växlarna inte ville
sen blev det vist MER
bromsar, kedja o drev fick vist också en omgång
så nu är både bil och cykel i gott trim

MEN plånboken blev TUNN


för mej började dagen med
stickcafé på ❤-punkten
vi har så trevligt


ett TV program jag skulle kunna tänka mej
se igen......


dagnes lunch på rester 
helt enligt Här är ditt kylskåp

i översta lådan är det pannkaka och lite korv från igår
som jag stekte upp
till vänster är det korven o moset från i går
de värmde jag i mikron 
och så i lilla skålen en skvätt sallad
VI blev MÄTTA


till kvällen blev det fläskkotlett
med en sås av creme fraiche o sambal oelek o soya 
och sen fick de gå i ugnen i nästan 2 timmar


Farmen
Svenska tullen
Köpingsgänget
Snövita drömmar
underhöll i kväll


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vi har tur som lärt oss att trolla med rester,sparar många fina slantar👍