mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 mars 2023

HELTOKIGT


solen sken ju nyss
på 5 min slog vädret om



Lennart hade sjukgymnast
och tandhygienist i dag


och jag fick lunchbesök
och bjöd på spenatsoppa o ostmacka


som synes tog de slut på tallrikarna
och magarna blev fulla
så roligt att du tittade förbi
bästa Maxi 


så kom Persienkillen och skulle
fixa till på balkongen
MEN
det han hade mätt lite tokigt
så han får återkomma


lite SOMMAR-mellis
då det var färska bär med i 
billiga lådan


när Hedda vill ha godis
hypnotiserar hon matte




men burken med kokosmjölk 
var ju för tusan
TORSKROM
de blev ju heltokigt
så kan det gå när man är kort
och skåpet högt där burkarna står


ja ja vi blev inte utan mat i alla fall


Lennart är på bandy 
och jag stickar stumpor i "bandyfärger"

Lyxfällan
Farmen
Torpet
Fotograf söker valross

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tur att det finns alternativ 😂