mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 mars 2023

22.24.24 då hade jag somnat


i går var det -20° i dag -3,7°
de växlar kan man säga


Maten är serverad...
eller vad ska man säga om duvor som sitter i
pilgrimsfalkens bo


repat upp hälen och börjat om


köttgryta till lunch
sådan välsignad låda i frysen




och sen sova 
är så trött i huvudet
de går nästan inte att tänka


hade både skorpor o marmelad
inte illa och vi som inte varit och handlat än


pillat lite med en matlista
då blir det lite lättare att handla


in till byn en snabbis för att fylla på förrådet


nyponsoppa skorpor och en gräddskvätt


JA VET
jag dumpar på det
men gott var det


skulle fixa en leksak till Hedda
men fixade till mitt vänstra pekfinger i stället
inte lätt att virka nu 
just där garnet löper
sticka går lite bättre som tur är


 en veckosallad 
orkade inte göra en så stor
MEN jag kan göra en till om några dagar


nu blir det tidig natt i detta hus

 klockan 22.24.24 för att vara exakt.
var det 
vårdagjämning 
men då sov jag




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tur att saker och ting fixar sig även om man sover👍