mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 29 mars 2023

ingen bensin på macken⁉


tidig morgon vid matningen


gänget sitt i trädet och väntar på sin tur


det blir två krukor
nu hoppas jag bara på 
att favoritgarn hör av sej om 
de gröna garnet


var till ICA i Hemavan
så rörigt att jag nästan fick panik
nu väntar dom invasion av 
norrmän och en och annan svensk turist


dagens lunch intogs på 
Frendo
jag en klämmacka
ost o skinka
och Lennart en 
grov med brie o prickig korv
och så var sin kaffe förstås
blev lite snack med 
ortsborna som kom in


ingen bensin på  macken idag
kanske till helgen ❓❓❓
närmaste mack är
Hemavan 2 mil bort
Diesel hade dom dock


hemma blev det vila i solen
+6° så inte så mycket att skryta med
men skönt ändå



när solen vandrar över himlen
blir det dax att flytta sej
så man får solen i ansiktet


Hedda kom på att man 
kunde gosa med mobilen


kokt korv o pepparrotssås 
satt fint när vi kom in 


nu har jag fixat båda krukorna
nu ska Lennart få borra hål för 
upphängningen 


helt galet
en vecka mellan bilderna
de växter så det knakar


Gloria ska på slutkläm med skolan



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Pelargoner är makalösa på att växa👍