mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 mars 2023

VASALOPPET


den morgon på året
då svenska Folket antingen
äter frukost framför TV
eller kör vasaloppet


Hedda dissade vasaloppet 
och låg på balkongen
på sin nya utkiksplats


en köttbit som var 5 månader äldre
än bäst föredatum
men de struntade jag helt sonika i 
den var ju fryst o vakuumförpackad

hittade ett recept på nätet
man skar köttet i mindre skivor och bankade
la i form 
blandade pulversåsen med grädde o Crème fraiche
häll såsen över köttet
och låt gå i ugnen i nån timme


då det var ett naturbetat nötkött
fick även Hedda en smakbit


de är så gott


då köttet skulle ha några timmar på sej i ugnen
så blev det stuvade köttbullar till lunch


när jag vaknade efter tuppluren
var köttet klart att ta ur ugnen


och så kom VÄDRET
från höger till vänster



tur vi inte behöver var ute du Hedda


så var det dax för kvällsmaten
köttet med café paris och ugnsrostade 
rotfrukter o kokt broccoli

SMASKES som Pentti Varg skulle sagt


kvällens TV 
insidan ambulansen
Farmen
Efter stängning
Återskaparna

och så lite fästa på jumpern
jag sticka ca 10 cm och så fäster jag
annars blir man ju tokig i slutändan


 

Inga kommentarer: