mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 mars 2023

Färsk potatis


MEN är dörren öppen
 då kan man gå ut



MEN de är ju nått vitt och kallt där ute


jag lägger mej 
och glömmer de där vita kalla


Lennart gick dock ut 
och skottade lite


måste ju fixa till hos fåglarna


och då blev det intressant 
Hedda var förundrad över 
tokiga husse som är ute i de vita


fågelmaten på plats
nu väntar vi bara på fåglarna
såg en domherre och en blåmes 
på morgonen


Hedda hjälper mej med bloggen


OJ OJ OJ
inte lätt att bromsa när det ser ut så här
tur det inte hände nått efter vägen





nu ska isen bort


med hjälp av värme och lite pyssel
fixar det sej


fläskkotlett i ugnen
blev dagens lunch


"färsk"potatis från Egypten
kräver smörklick


och Hedda och jag sov en stund
hon ligger på mina fötter under täcket


jag virkar på
har ju inte kommit ifatt än
men nu ska jag börja på mars i alla fall


kvällens mat blev 
kokta makaroner med ädelostsås
och stekt dala korv


har börjat på ett par strumpor
(tror dom hamnar i
julklappssäcken)

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Heddakatten är klok,snö är kallt❤️