mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 28 mars 2023

så skönt


har man inget för sej kan man ju 
alltid skura spisarna


slutade med att Lennart skruvade isär
luckan på spisen och tvättade glasen
på alla tänkbara sidor
många skruvar blev det
och mycket skura blev det


ja men då provar vi
har ju så fina små tovade bollar till 
påskriset
MEN vi har även en KATT


kan säga att det har gått bra
inga ansatser till lek


pytt på pannkaka, våffla o bacon 


Tony 
"påskröjer"


till helgen kommer det nog 
en hel del folk upp
och då ska de vara "skottat"


efter middagsvilan blev det utestund
och Hedda tar sej ut på 
"djupt vatten"
fågelmatningen är ju där bakom knuten


men man blir kall om tassarna av snö
då är det skönt med 
yllefilt som är fodrad med fårskinn
eller är det fårskinnet som är fodrat
med en yllefilt?


Nyfiken vad händer där borta


oj oj aj aj 
trillar ju ner på snön


lite pälsvård i solen sitter fint


SÅ SKÖNT


Husse jagar fågel


och en Sidensvans fastnade på bild


Hedda och jag gick in när kl var 15.30
då började det bli lite kallt även i solen
jag fixade till  en härva brunt och och ett nystan
senapsgult till ett nystan




ska bli krukan till beställnigen


ska fixa en sallad
den får stå till i morgon
och gotta till sej


kvällen bjöd på köttbullar o stuvade morötter


då var dom klara


även krukan blev klar
jag ska göra en till tror jag


men vist blev den bra
med yoghurtburken som innerkruka

 

Inga kommentarer: