mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 mars 2023

dag 74


en härlig morgon på balkongen
och med persienn blev det ju ännu bättre


jag virkar en vecka i taget
sen fäster jag...
 jag är bara på dag 50 än
19 feb 
ligger 24 dagar efter



älskar Heddas "fartränder" i pannan
för de kan väll inge vara bekymmersrynkor 


det var glest på dagens sagostund


men sagostund blev det


en blyg liten tös lyssnade
med sin mamma


och kaffe innan vi fortsatte vår
färd ut i världen


hamnade på Erikslund
Lennart var in på Normal för att
handla tvättmedel
men se de blev tji
slutade med att vi handlade de på
Dollar Stor


lunchen på Mickes Husman
jag tog köttbullar som synes
och Lennart tog kalops


 hoppades få sova LÄNGE
och de fick jag


på kvällen bjöd jag upp grannarna på lite mat
en STOR gryta med chili con carne
kan säga att de föll 
herr o fru Fällström på läppen


Hedda var inte så glad åt kvällens TV
Farmen
Mästerkocken
och barnmorskorna i Norge


men Mattes knä var perfekt





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tror inte att Hedda har så mycket att bekymra sig för,hon tänker nog bara ut lite hyss🥰