mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 7 mars 2023

Kattonger 😺😉


HELGEN ÄR ÖVER
men det finns godis kvar


-7° på andra sidan huset
här på balkongen i solen
har vi sommarvärme


så de är klart vi sitter där och 
intar morgonfikat


har lite krusbär i frysen
bär som vi fått av en granne


nu ska de bli sylt
tar fram boken från 
husmodersskolan ett säkert kort
boken är tryckt 1957


upptäckte att krusbären inte var snoppade
Lennart fick fixa det då dom är frysta
jag tar inte i kalla saker


så där Nu har vi lite sylt igen


köttet o såsen från igår och riset från en annan dag
blev nästan risotto


så blir det några timmars vila


jobbargubbarna kämpar på


nu är det "foder" på insidan balkongräcket
och skenorna där glaset ska sitta


Husse har varit hos fysioterapeuten
och passade på att ta en sväng på stan
och kollade Ryns skoaffär
stans enda riktiga skoaffär


och ÄNTLIGEN
hittade han ett par skor
GRANINGE så de är riktiga grejer


och Hedda fick en skokartong

jag förstår inte va de är med 
katter och kartonger
"Kattonger"  


så vackert på himlen
de här kortet är taget med 
Lennarts kamera


och de här med min mobil
INGET ger de rättvisa


till kvällen blev det 
falukorv i ugn och mos


de är så gott


100% Bonde
Farmen
Irlands fyrar
Kärlek o jämställdhet i Norden



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Katter och kartonger är något speciellt,hundar verkar inte ha något som helst intresse😀Korv och mos,gott alla dagar i veckan 👍Ni får så himlans fina balkonger,lite avis faktiskt....bara njut🤗