mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 12 mars 2023

en halv skvätt


Lennart for på fågelspan


och jag fixade några kakor
hade en "halv skvätt"
mandelmassa kvar och då blir det
mandelkakor





Heddas första riktigt sattyg


hon friserade blomman


gör köttstuvning på kalopsen
serverar med ris


skidor på tv
korsord på stolen


och Hedda i solen


nu blir de spännande 
SVARTKÅL har jag nog aldrig lagat




blev så gott


som synes


ja ja de var MELLO
TV var i alla fall på 
men ljudet fick vi skruva ner
dom SKRIKER så in i bomben


min fina vän när hon fyllde
80 år för några dagar sen
får träffa dej 
SNART


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hade katt för många år sedan,hon bet av alla blomknoppar ☹️Älskar sådana mandelkakor eller thebröd som jag kallar dem👍