mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 mars 2023

dränerad på energi




kommer i tid
är trevliga
och NOGA


och inte nog med det dom
gillar katter oxå
de är ju ingen nackdel


hittade kålpudding i frysen




efter lite vila åkte vi ut till
Sadelmakeriet J Remsmidare


och hämtade Lars Matsons projekt


Johan har sytt ett helt nytt
kikarfodral efter ett gammalt 
utslitet



sen en tur till 
Önsta Grytas demensboende
och hälsa på Kerstin


hon hade en så fin pelargon
helt magisk

jag blev helt tömd på energi
när vi var hos Kerstin
jag blir så sorgsen
hon var "lite" förvirrad
och rummet var så TRÅKIGT
ja ja hon var glad i alla fall


tur jag bara stickat 10 cm åt gången
innan jag fäster trådarna


hittade den här efter våra städare
men den fick vara kvar till nästa gång
det blir i slutet av maj


hade glömt att ta fram levern
så  de fick bli rester 
hade några vårrullar kvar i frysen
och så tonfiskgrytan
blev bra det


men så var jumpern/tröjan klar


nu är det väderduk som gäller
är bara på februari än 
men de går frammåt

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Demensboenden är inte så skoj men hoppas att hon blir väl omhändertagen,livet är hårt ibland❤️🌷

Anonym sa...

Hej! Fin väderduk! Vad har du för garn? Mvh Eva 🌹🌹