mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 mars 2023

om jag var enbent


en ost från frysen 
och en "tråkig" från kylen
(den var så himla svårhyvlad)
fick bli till två stora påsar riven ost


husse lägger ut lite ost till fåglarna


dagens lunch
thaigryta på fläskkött


middagsvila med bok


så där nu har vi sovit i 2 timmar och kan
dax att ta sej lite kaffe
om vi kommer ur sängen förstås


skriver upp all mat vi kan komma på
som vi skulle vilja äta
och i morgon ska jag se om jag får till
nästa veckas matlista
och handlingslista


hade jag varit enbent
hade jag varit klar nu


varför äter vi inte gröt oftare
de är ju så gott
Grynblandning med torkad frukt
och solrosfrön
mjölk i glaset och ostmacka


jag är ju inte enbent
så jag får väll sticka en strumpa till


dax att borsta tänderna 
lägga sej
läsa ett kapitel eller två

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Himla tur att du inte är enbent😂🤗