mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 mars 2023

nyklippt o nostalgisk


jag gillar INTE att lägga 
gosedjur i plastpåse
hur ska dom kunna andas❓

lådan blev bara halv så jag 
virkar vidare innan jag sände
iväg katterna till Lund


lördag ❗ vi får se
har jag nått i frysen i stugan
eller blir det en tur till byn ❓


nu blir det frissan




bra blev det


Lennart hade näst sista omgången hos 
sjukgymnasten torsdag sista 
sen blir det återbesök 9 maj


en tonfiskgryta till lunch


klart Hedda ska ha lite tonfisk hon oxå


god men ska jag klaga på nått
så var de lite för mycket lime 
och jag kan inte skylla på någon 
annan än mej själv


VÄDER av den obehagliga sorten


jag ska göra chili con carne till onsdag
lite kort datum på köttfärsen
och den håller sej bättre "fixad"

köpte ju tomater för "ingenting"
och frös ner
så bra att ta till i grytor
och nu får dom åka ner i 
chili con carnen 


så sitter det persienner på min balkong



kan tycka att de ser lite tom ut


det är desto mer i kryddlådan


till kvällen blev det 
korv i ugn på mitt vis
jag skär korven i skivor och lägger på
hackad gurka,  soltorkade tomater, hackad purjolök
har på senap o ketchup o riven ost


blev lite nostalgisk


Lennart var på bandy
och nu är dom klara till final



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt att bli fin i håret igen👍