mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 mars 2023

Två dagar i en


de första jag gjorde i dag var att tända i spisen


de var lite kallt






det finns ett element där under


det strålar så go värme från elementet


Heddas specialställe när det är kallt



och en solstrimma 
är oxå trevligt


fick för mej att baka lite


en "kaffekaka"
nu ligger halva i frysen till "sen"


två dagar i en



våran trotjänare
så är så himla bra


4dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
0,5 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2,5 dl vatten
2,5 dl mjölk
75 g smör innan gräddning

gjorde smeter redan igår



våfflorna intogs utomhus



bäst och passa på 
inte så varmt fast solen skiner
men det var skönt ändå



Lennart har snart skottat av hela altanen 




och vi var kvar när det var dax att fika
och smaka dagens kaka

fick flytta mej så han kunde
hacka lite is i solhörnan



där försvann Hedda



men där kom hon fram...


en liten vila för att räta ut ryggen
Hedda följer naturligtvis med


kycklinggryta o nudlar 


helt OK men jag kommer nog
inte att köpa den igen


Lennart gick ut för att plocka 
påskris



så fint de blev 
jag ska prova med lite 
dekorationer i riset
MEN
jag tror Hedda kommer att gilla
pyntet lite väl mycket


lite mysigt men att vara "utan"
ström skulle inte vara så mysigt


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En sådan mysig solhörna👍