mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 mars 2023

en grön vit beställning


en snabb sväng till IKEA
hylla o matta till balkongen


först blev fingrarna vita sen blir dom blå
och de gör så himla ont
inte klokt jag är ju INNE på Erikslund
men så är det ibland


får värma mej med varm macka o kaffe
liten tidig lunch


och kolla här mötte Thyra med sin mamma


fick en beställning på raggsockor
i Grön Vitt
ja tänkte jag de är ju en baggis
när vi ändå är ute och åker
tar vi en tur till Slakteriet
och Yarn & Garn
De var INTE LÄTT

jo att åka dit var ju inga problem
men grönt o vitt var problem
i en garnsort fanns inget grönt
och i ett annat inget vitt
och i ett tredje
fanns det både grönt och vitt
men de gröna var helt fel grön
och i det som fanns där kostade
garnet en förmögenhet

så jag blev utan garn där
kollade hemköp på Malmaberg
dom har ju haft bra garnhylla
nu var det helt borta
fick tippset att Dollarstor har garn
inget där heller

👿


när vi kom hem var våran port trasig
så den inte gick att låsa
jag ringde jouren och dom kom och 
fixade Ovanligt fort fixat 
de tackar vi för


så där en liten matta under bordet
blev bra de där


kyckling i dillsås
såsen är godast när man mosar med potatisen


Hedda i sitt eget lilla filttält 



huvudlösa katten


så var det TV dax
Danmarks djurliv
Carina Bergfeldt 
och övergivna byggnader
var kvällens utbud på vår TV


nu har jag beställt garn från Stina i Sävar
de var inte lätt att få tag i 
grönt sockgarn konstigt
vet att de inte är riktigt rätt grön
men de finns banne mej inte i sockgarn


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir såå fint på er mysiga balkong👍🌺🌺🌺