mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 mars 2023

en beställning


söndag är det
och kyrkan blir det


MEN gudstjänsten
tar vi i Församlingshemmet


Larsa predikade 
jungfru Maria var dagens ämne



och en ny kontorselev som praktiserade
tror han heter Alexander
men är inte säker


en fin avslutning på gudstjänsten
fin sång o pianospel


så var det dax för VÅFFLOR


 
trevligt sällskap vid bordet
Ulla o Ingrid
och så kom Larsa efter en stund


Lennart har bestämt matlistan för 
nästa vecka så vi var och handlade
innan vi åkte hem


vackerväre i dag


de kan inte hjälpas att de är fint väder ute
jag MÅSTE vila


och då hände det
vattnet frös i ledningen
MEN som tur är finns det snö ute som man kan smälta
och att Tony har fixat en värmekabel till ledningen
så han kopplade på strömmen
och vipps så hade vi vatten igen




köttgryta med kantareller 
en bonus från frysen


så har sidensvansen kommit till fågelbordet
såg gråsiska oxå 






fick en beställning på hängväxt
nu måste jag hitta 
vårgrönt garn bara

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lär mig så många fina fågelsorter av dig👍🙏