mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 11 mars 2023

långkok


kallt utanför
men här är det varm och skönt
och de är så vackert med rimfrost på träden


nu har köttet legat framme och fått rätt temperatur


ner i grytan och sen in i ugnen


men dagens lunch blev sylta


en liten vila o läsa= lyssna på bok

så var det dax för 
Fruntimmersfika



fruntimmer ett annat ord för kvinna helt enkelt
men bråkiga var dom
för dom ville ju lära sej de mannen kunde
studera och bli nått


fotograf var ett av de yrken en kvinna kunde
syssla med utan större protester




Lena Engström Englin till höger
från Västmanlands läns museum
talade och visade bilder
så intressant


så vart de GOFIKA


hemma stod köttet och puttrade i ugnen


tur att jag har mer garn
för de är en strumpa kvar att sticka


så var kalopsen klar till kvällen
MEN jag hittar ingen god potatis
jag blir så trött på dessa JÄTTEKNÖLAR


Hedda helt utslagen i mitt knä


så blev det fåglar på TV
och hon vaknade till


hoppade ner för att ta en närmare
titt på svanarna 

innan Danmarks natur
han vi med 
Lyxfällan
Go kväll
så Danmarks natur
Barnmorskorna i Norge

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

God potatis har blivit en bristvara tyvärr,odlas för fort och hinner inte få smak,dagens unga äter ju mest pasta,ris och dyligt så vi andra får ställa krav på potatis,trist😫