mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 30 mars 2023

en dag mitt i veckan


så var då garnet på väg 
från Tillberga till Yttervik
tack snälla Favoritgarn 
ni är så bra att ha att göra med


kyckling med sötsur dillsås
och smörkokta morötter


i dag tog Lennart till det tunga 
artilleriet mot isen på golvet
Gällde att hugga försiktigt
så inte golvet tog skada
utan bara isen


de är skönt i solen
men det "drar" kallt från skuggan


även jag tog till yxan



fixa lite rullader


dom skall inte ätas idag utan nästa vecka
MEN då jag hade ork blev dom gjorda nu


vi åt lite gröt med äpple katrinplommon solrosfrön
och grynblandning .... jag har mjölken i glaset
och så blev det en hård kaviarmacka till


efter "lite" pyssel är nu pengarna i Uganda
jag swichar till Johannes som sänder över
till Christopher som ger dom till Gloria

jag fick inte tag på Christopher
i Uganda och det är ett måste 
tog hela dagen innan vi lyckades få kontakt
MEN NU ÄR DET FIXAT


några varv på väderduken
den kommer att bli så lång
att jag tror jag gör TVÅ
6 mån på varje 
ja ja vi får se hur det blir


funkar fortfarande 
hon är en stjärna den där Hedda


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där Heddakatten❤️