mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 september 2020

12 september Värdsvirkrdagen


Värdsvirkardagen
är det inte det alla dagar
det här är mitt senaste virkat
få se om det blir mer idag


morgonen bjöd på en regnbåge


E 12 är min bara så ni vet det...


in till Tärnafjällens konditori o bageri 


Lennart frestade med ett vinerbröd
och jag tog som vanligt 
bara ett rundstycke utan smör


och så en limpa förstås
som fick följa med hem


den platta stenen till höger
går under namnet Travemünde
har så hetat sen mitten av 70 talet
den ligger normalt i vattnet just i strandkanten
Lagom farligt för en treåring att kliva runt på 


älgbullar, sås o potatis
mätta även denna gång



våran sötnöt


den som gapar över mycket mister oftast hela stycket
Boven/nötväckan är inte lätt att fota
snabb som en vessla 


men Lennart lyckades


han lyckades även laga stolen som var ranglig


Målaren blev möbelsnickare

Lasagne
från en låda i frysen  


stickat klart ärmarna
och sytt ihop koftan
nu är det kanter som ska stickas


en fick NEJ ett kycklingben
eller ja de får väl vara vad barnen ser


och en tepåse 






 



Inga kommentarer: