mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 september 2020

och vi som inte var hemma ❗


det går ju att samsas 
(bara man inte ser varandra)


i går kväll satt Lennart upp en pinne i vattenbrynet ⁉


tur vi inte har båten i sjön


undrar när vattnet kommer åter


som jag har längtat att äta "ute"


vi passar på att äta på FICA
innan gränsen öppnas i helgen


det var indiskt idag
GOTT
 men mycket försvenskat

svartavinbaer

när vi kom hem hade vi fått en 
svart vinbärsbuske av Karin
1000 tack 
synd vi inte var hemma


Byns fiskare
rensar dagens fångs


fick en fin firre
blir mat i morgon





jag har börjat virka till Annaeva
och barnen på hennes jobb


detta ska bli pommes...
perfekt bilvirkning kommer det att bli
för de behövs ju "några stycken"



TORSKROM
då vi inte äter så mycket räcker en burk till två middagar
i första formen finns en 

ROMLÅDA
mosa rommen
tillsätt 2 ägg 1 dl mjölk
dill o salt
rör till en klumpfri smet
häll i form
grädda ca 20 min i 200°

TORSKROM med SENAPSGRÄDDE
skiva rommen och lägg i en form
lägg på RÄKOR 
vispa grädde blanda med senap
rör i dill o gräslök
häll blandningen över rommen
10 min i 200°



ett stekt ägg


jag gillar popcorn
och coops är perfekt


 God natt jord

1 kommentar:

Ellinor sa...

Gillar dina knäckisar och ägg,fom ser väldigt goda ut.Jag såg sådana chokladbollar någonstan i lander,dom kostade 25kr styck och var pyttesmå.Ha en fin lördag