mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 28 september 2020

en helt vanlig söndag ❤


nu har jag bestämt mej
jag ska adoptera bort min gamla blomma
den är ca 45 år och mår toppen
men den tar "lite" plats


soppan/grytan klar 
fattas bara 1 kg ärtor 
för färgens skull



så då var det dax att fara till soppköket
LÄNGE sen sist LÄNGTAR dit


då har vi flyttat in 
tänk det var en människa som skänkte 10 liter mjölk
förra veckan så i dag får gästerna 
DRICKA MJÖLK 
vilket är en lyx


så var ärtorna på plats
hittade en påse med grönt i kylen
den de fick oxå åka ner i soppan








det kom en familj med MASSOR av fina kläder
dom fick lägga upp på scenen
och gästerna tog vad dom ville ha
sen när klockan var 15 kom dom och hämtade
det som blev kvar
och dom kommer och provar på att "volontära"
här på soppköket en söndag i oktober 


Omar ser till att alla spritar händerna 
innan dom får mat


så var mackorna slut
kaffet urdrucket
disken diskad
golvet svabbat
HEJ på SOPPKÖKET
ses på söndag



hemma blev det mat på låda från LIDEL
lite som sjukhusmat
man blev mätt
men lite slätstruken i smaken


älgkorv är inte slätstruken i smaken


så var ett par vantar färdigstickade








1 kommentar:

Ellinor sa...

Härliga soppköket,dom blev nog lyckliga av att ni var där🥰Och så mjölk på det👍👍👍