mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 september 2020

tror rakt de är första myggbettet i sommar

 


JA då var dom packade och inlagda i frysen
för att så småningom bli mat hos både mej och andra


ska nog få till nått av det här


blev god linsgryta till ostkorven


vi tog en liten tur till Ajaure
för att kolla va dom gör med "vårat vatten"


men vi kom inte fram vägen är avstängd till den 2/10
men längst bort på dammen står en grävskopa 
så nått gör dom



vi skulle inte gå i skogen..
.men nyfikna som vi är så blev det en sväng
och inte hade vi nått att plocka svamp i 
hade ju mössan i alla fall


kastmärke i pannan
nej
det är en MYGG





här får man se upp
vägen fortsätter rakt ut i sjön.....


här är det Gardikens kraftstation


har du tänkt på att för att du ska få ditt morgonkaffe
ser det ut så här någonstans i landet
dom har tagit vattnet och gjort ström av det hela


det här är sånt jag brukar göra i skogen
men nu skulle jag ju inte till skogen
så jag hade varken  kniv eller påse med


två påsar en till frysen och en till kylen



hittade en påse med fläsk i kylen
fläsk som MÅSTE ätas upp


så det fick bli en fläskpannkaka


konstruerande en våffla
kanske inte så vacker men "god"




så blev det kväll även i dag






























1 kommentar:

Ellinor sa...

Fläskpannkaka är gott och ETT myggbett kan man ju leva med😘