mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 september 2020

LEFSA så himla gott


TRE ekorrar och EN entita
och så hopp o flyg
så blev det tomt
just som jag
skulle
fota


dagen började vackert
men sen blev det 
sån där höst man
inte vill
ha


lite förmiddagsfika
½ tomat med lite ost


nu är en av mina tre små små ekorrar
här och den fick jag på bild


kålpudding till lunch


tar några värktabletter och villar en stund

Lennart kom hem efter lunch
vädret tillåter inte utomhusmålning 


nu kan man välja vilken korv man vill ha
jag tar den med bara senap
vilken väljer du?


så var knapparna på plats



köttgryta blir ju bara godare när den äts dagen efter


Lennart fixar lite med kvällsfika


så himla gott
med kanel o socker


och jag fixade oxå lite fika



jag blev nöjd med koppen
en jag kunde inte sy fast kaffet
hade min böjda nål i stan
så de får jag fixa om en vecka


vårat hus heter ju Anders Georg
och här har vi Anders Georg Nilsson Vinka
i egen hög person






 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tar korven med senap och utan bröd,tack.Blev jättefint med knapparna,gjorde hela koftan👏👏👏👍