mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 24 september 2020

Tjejerna fyller 30 år ❤❤❤

 


min morgonutsikt 
är inte så illa


Lennart fick lov att stanna och ta kort på Ryfjället
när han var på väg till jobbet
de är ju bara så vackert nu


själv börjar jag dagen med kaffe o 
Kockarnas kamp


innan jag plocka fram 
det som ska med till stan





liten lunch


fylld tomat med purjo o falukorv
toppad med ost


Lennart är klar med sitt uppdrag
nu får Reino göra resten


förbereder middagen 
så det bara är att "slänga" in i ugnen när 
Lennart kommer hem


en pippi på vägen...
tippar på en tjäderhöna 
men de kan ju vara en orrhöna oxå 
jag är urdålig på just dom 
vi säger en skogshöna 


tänk va sån där "krossad" potatis är gott
ja och korv i ugn oxå förstås


små nystan blir stora nystan



Lennart tog en promenad i byn på kvällskvisten




himlen var lite rosa 
undrar om de är från bränderna i USA?


tovade vantar ser inte kloka ut innan dom tovas
men tror man stickar åt en jätte





Stella fyller 7 och Bettan 3
just i dag 
hurra hurra



och Gloria fyller 20 år i dag
HURRA HURRA


en blomma hos grannen
så vacker
God natt kära vänner 


1 kommentar:

Ellinor sa...

Vackra bilder,önskar er en skön sista dag❤️Lite trist men ni är snart tillbaka 👍🤗🤗🤗