mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 september 2020

Lilla Blå och Lennart har jobbat bra



så tar Lennart ner flaggan för den här gången
hoppas komma upp i advent igen


lite svårt att lämna detta


men nu är det en gång så 
att vi har läkare o tandläkare i Västerås
och vårt älskade Soppkök

 så nu sätter vi oss i lilla blå och blir där hela dagen



hej då Yttervik


har börjat på en ny vante


i år blev det ingen frukost i Järsjöby
och goungarna
för dom bor ju i Västerås nuförtiden


så det blev frukost på macken i Åsele
men fy tusan va de blåste kallt


När grabbarna var upp i somras
var den här vägsträckan uppriven
bara grus o sten max 40km
Nu är det nylagd asfalt
dock ingen vägmarkering än 


lunch som vanligt på Nipan
en liten fråga 
hur mycket kött ska det vara i en köttbulle
för att få kalla den för just köttbulle⁉
dom här var tveksamma
men karrén var supergod  


får säga att Löfbergs Lila är inte gott
inte här i alla fall
har aldrig varit 
så Lennart fick dricka sitt kaffe själv
jag tar de vi har i bilen
👎


mera kaffe nu i Sundsvall


hjärnan behöver lite socker
och den här var god 
MEN va då Dumle?


så var det Tönnebro 
ägg och ansjovis på rågsiktskaka
 för Lennart 
jag bara en kaffe och sen en banan i bilen


mycket macka blir det en sån här dag
så var vi hemma 
12½ timme 
PUST men nu är vi här


trodde i min enfald att jag skulle hinna sticka ett par vantar 
men mina vita fingrar tyckte helt annat
peken på högern säger ifrån
om jag stickar för länge
den blir helt obrukbar



























 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Bra jobbat,det blev en lång rullande dag men ni kom hem oskadda och det är det viktigaste❤️Ha en lugn lördag🤗