mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 september 2020

börjar och slutar med 🧶


Började dagen med att göra klart en glass
päron - jordgubb - vanilj


Lennart planterar
en vinbärsbuske


mellan skurarna



ja men så där då var den lilla busken i jorden


jag fixar med lunchen och talar med sonen i telefonen
samtidigt.... Jo ja kan det jag är kvinna
(smör, purjolök, fänkål, dill, salt o citronpeppar)


fyllning till siken
och så in i ugnen tills ryggfenan släpper 


Men kolla där "boven" 
nötväckan 


snabb som en vessla svårt att få till bild 
men jag lyckades ju näsan


så där nu kan jag knacka på rutan
och tala om att lunchen är klar



dom är ju bara för söta dessa små


efter jag vilat började jag på en mössa till mej
hade ju bara TJOCKA mössor och KEPSAR
ingen liten luva
ligger hemma i stan liksom, flera stycken


Lennart var in och hämtade bröd som vi beställt
 tjejerna i Stall Granås
är i bagarstugen i helgen


när Lennart kom hem hade har köpt TÅRTA
jag "kan" äta tårta när jag är hemma
för då har jag ju sängen nära
nu behövde jag inte lägga mej
men vist kände jag av de goda
åt dock inte "locket"


det går framåt


kvällsmat
Lennart fick med bröd


och jag utan


men har man sett en luva till frun


hade en pytteliten snutt reflexgarn kvar sen hundtröjan
fick bli första och sista varvet på mössan
💦
I dag har jag inte varit utanför dörren
har småregnat hela dagen
inte mitt väder
❤🧡💛💚💙💜❤

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är fin i lilla luvan👏Älskar prinsesstårta men mår nog bättre av glassen som du gjort😘😘😘😘😘