mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 16 september 2020

i morgon kissar vi rött


de här ser ju lovande ut
men det "drar" kallt 
och jag blir så vit om fingrarna 
när det är "mellanläge" på temperaturen



hösten kom v 35 här


ligger lite efter "min" grupp som läser bibeln
och uppenbarelseboken är ju knepig i överkant


lite sånt och lite sånt


kan bli en god höstgryta


Lennart Jobbar
målhuset  i Ingemarbacken behöver få lite 
omvårdnad innan vintern


och här blev det en rosa glass


som inte rinner och kladdar


grytan blev supergod


och så lite mer mat 
som inte tar slut
(brödet kan användas som snäcka 🤣)


en hamburgare med grovt bröd


dessa rödbetor tog priset på hårdkokta


men så goda när dom blev klara
så i morgon kissar vi rött
*fniss fniss*


Grannen lagar mat på sitt sätt


kväll i byn








 



1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag ÄLSKAR nykokta rödbetor,äter det jätteofta till lunch👍