mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 oktober 2021

både sorgligt och trevligt på samma gång


I dag har vi varit på Lövudden
och haft sista gudstjänsten i kapellet





i dag skall kapellet avkristnas
och bli en "vanlig" lokal




Cristian Thorborg hade en bra predikan
om tacksamhet
nått vi ofta glömmer


Lisa Fröberg ledde bön


och domprosten David Eklund
avkristnade kapellet
lite sorgligt är det


Karin .... hon har ett efternamn de är jag säker på
även om jag inte kommer på det just nu


några minnen från kapellet läses upp


och så bars altaruppsatsen ut 
och besökarna gick ut
nu är kapellet ett vanligt rum
med underbar utsikt


kyrkkaffe som sej bör


den sista handen vid altarduken
damen känner sorg i hjärtat
hon har skött kapellet sen tidigt 80 tal




klockstapeln ska rivas då den är i uruselt skick


utekapellet kommer dock att vara kvar



utanför altarfönstret har det stått en så vacker skulptur
Guds hand... den är nu borta
jag vet inte var den tog vägen
putts väck
men i dag fick jag se den här lilla stå på ett bord
så en liten del finns ju ändå kvar


cowboygryta idag igen....
nu med yoghurt och persilja


inte många knop blev gjorda idag inte


pasta o köttbullar + en skvätt cowboygryta
blev en gratäng till kvällen


har fixat födelsedagskort
till Thyra som fyller år i veckan


undrar hur de här garnet är
måste åka till Rusta och kolla
kan ju vara prisvärt 
man vet aldrig


ja men den här lille mannen fyller ju
25 år i dag
HURRA HURRA för
farmors ANTON








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter sorgligt att avkristna något,helig mark som bör beträdas med kärlek😢Latdag kan vara skönt ibland fast jag har ju spring i benen och är rätt usel på att lata mig😘🥱🤗