mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 oktober 2021

mat från när och fjärran


den här blomman har då växt
medans vi varit bort
blir att binda upp den 


kylskåpet gapar tomt så det blir en tur
till City Gross på morgonkvisten
MEN KOLLA
kanelbullesemla
kan de vara nått


knallade bort till RITUAL
och skulle köpa min bästa lukt
men den var slut
och hon viste inte när den skulle
komma in igen
får kolla på nätet om jag kan hitta den


när jag kom tillbaka till Lennart som satt på fiket
hade han köpt en 
KANELBULLESEMLA
inte så tokig faktiskt
smakade en liten bit


var till  Aurora Sushi bar  och hämtade
kycklinglevern som dom var så snälla
att förvara åt mej
den jag fick av Hagbys fågel


och Aurora sushi skänkte 5 kg ris
blir gott till kycklinglevergrytan
jag ska fixa 
till soppköket den 17 okt


är men på Aurora blir det låda hem



hur gott var inte de här
helt magiskt


något ledbruten sen gårdagen
ryggen är lite "knäckt"
av allt sittande



svensk mat är inte så dum den heller


packade en "korg" med
lingon o svamp
som jag var ner med till
grannen som tack för hjälpen
med blommor o post




lite stilstudie av trött katt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vackra Heddakatten ❤️Kanelbullesemla tror jag att jag avstår men kycklinglever är jättegott,mums🤗