mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 oktober 2021

en dag i lilla blå 🚘


tidig morgon i Yttervik
kl är bara 5


Lennart lägger puzzel
och allt fick plats


han skriver det sista i dagboken


och jag sitter i min fåtölj 
och tänker att det 
är ju bara två mån
till jag får sitta här igen
hoppas jag


hej då AndersGerogs


många löv är det 
ett tjockt lager på marken
vid soptunnan
när vi slängde den sista
påsen för denna gång


frukost i Åsele


lunch i Sollefteå
fisk med ädelostsås 


fika i Sundsvall
Lennart frestade med en glass
och jag med iste 


så en fika i Tönnebro
jag får säga att deras skorpor
är som mellanting mellan kaka o skorpa
så himla goda


efter 12 timmar så är vi framme
på Norrbygatan


blev en omelett till kvällsmat
ser ut som curry eller gurkmeja
MEN DET ÄR ÄGG FRÅN
OLTOKKEN 
riktiga ägg 


och fina bästa Hedda som varit så duktig
och har legat i sin bur
hon vill inte komma ut 
hon känner sej trygg i den
men nu är framme
och hon 
har kissat, ätit
och nu är det tvätt


och lite vila på det


har stickat lite  under resan
ryggen var dock lite bråkig
så det gick inte lika bra som jag förväntat mej

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Antar att det är lite stelt i kroppen idag,det är många timmars stillasittande.Hedda är sååå duktig,nu är ni hemma ett tag och snart åker ni igen👍Välkomna hem.Här vräker regnet ner,kom just in och är blöt på hela kroppen trots regnkläder,Örjan tyckte det var pest😘