mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 18 oktober 2021

boosta kärlek


ser lite märkligt ut men en
bondomelett i sin enkelhet
fick bli lunchen


men det var väll ett år sej jag packade
förklädet för att vara med på ett soppkök
MEN NU VAR DET DAX


men jag får säga att Citykyrkan 
MÅSTE köpa sej en ny spis
så urusel trodde jag inte det var möjligt
att ha Men det gick vist bra
och jag lyckades på nått sätt få till
riset ändå 


serverade ju min levergryta
rasande åtgång
många tog flera gånger
bara EN rynkade på näsan åt lever


bra stämning o många gäster
30-35 stycken 


sen blev det att sitta med fötterna i högläge
och ryggen i rätt vinkel
(vet ju hur det blir när man vill och egentligen
inte kan o orkar)
man boosta kärlek gjorde vi
och MÅNGA blev så glada av att se oss igen


varför skär sej såsen i ugnen ⁉
ja ja ser ju inte så gott ut men
den heter himmelsk fläskkotlett i ugn
och den är himmelskt god
nu hade vi fläskytterfilé
men va tusan är inte det 
fläskkotlett i bit utan ben?

kockar på TV och två varv stickning på 
Lars tröja blev det
på kvällen





 

Inga kommentarer: