mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 oktober 2021

provtagning....


tidig morgon i city


de är vackert med ån och solen och gula löv


ett tomt väntrum
så när som på mej


se nu tittar lilla solen in igen
släpp in den uti hjärtekammaren
sjöng dom i en gammal schlager


som tur var var det bara ett rör som skulle
fyllas den här gången
och på andra sticket fick hon "napp"
det räckte, men det var på håret
som man säger
 
njurfunktion o kalcium värden ska kollas



mitt i prick


Hedda har fått en ny klösbräda
den måste kollas på en gång
( den ska inte ligga på golvet)


när vi hade Simson för 15 år sen hade vi en 
liknande bräda på väggen i köket
skruvhålet finns kvar
Den här brädan var dock något längre
så Lennart fick "snickra" lite


stekt ris med ägg o kyckling
riktigt gott blev det
även om vi saknade sötsura såsen
och ingefäran
men man tager vad man haver 
💓


Nyponsoppa till kvällen
de är inte min grej
jag fixar det inte
men gott är det
så jag fick
sova en stund


i dag blir den här lilla damen
FYRA år 
stort GRATTIS Thyra
från 
gammelfarmor o gammelfarfar



provsvaret har kommit
ser ju bra ut tycker jag



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Här kan vi prata om snabba papper😂Du hann knappt hem innan du fick svar👏Här får man vänta i veckor för att ens komma åt journalen och sedan några till innan man hittar en läkare.Mitt lilla barnbarn har svår astma,nästa måndad 24/11 ska hon äntligen komma till läkare,fyra månaders väntetid och massa gånger på akuten när hon inte kan andas..sjukvården ärinte jämnlik men bra för er🍀

Marie sa...

Ni har det vackert där ni bor! Och grattis till fina provsvar! Här har det snöat några cm, men det töar bort fort!