mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 23 oktober 2021

När ett S gör skillnad


tro det eller ej i dag tog jag fram
vinterjackan inför förmiddagens 
promenad


ibland blir det RÄTT


och ibland blir det FEL


var är alla trastar o sidensvansar
här är det ju uppdukat 
för fest


ett tjock täcke med underbara löv


busken börjar blomma om



2 km är en för   mej lagom tur


kasler o potatis är ju helt OK
sen med Schysst käks kebabsås
blir det ännu godare


några varv med strumpan


tog en loppissväng
jag är ute efter ett duschdraperi
att sy en "påse" till korgen på Carl-Oskar
men jag hittade inget
fortsätter leta i morgon


dessa skapelser stod i fönstret
på Brödet o Fiskarna
undrar om jag ska slå  till
eller INTE


stekt fläsk o löksås
jag blev mätt kan jag lova


Hedda är huvudlös
tur det inte var huvudlöss

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tycker att du ska slå till med skorna,lite glitter på rullatorn så är du klar för galapremiär 👍Eller kanske inte🙈kram