mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 oktober 2021

När allt bara flyter på.....


så vacker måne över grannhuset


i dag ska jag dricka ett glas vatten extra innan jag 
åker till Citypraktiken och får Zoledronsyra i blodet


kl 9 och det är ovanligt mycket folk
i väntrummet på VC


8.55 blir jag inropad
och 9.30 går jag ut
Hon lyckades få in nålen på första sticket
eller om det var andra
infusionen tog 25 min

(De tre första dagarna efter att medicinen givits, 
kan du drabbas av influensaliknande besvär
feber/frossa, muskelsmärtor och eller huvudvärk)
KÄNNS INTE NÖDVÄNDIGT



och så vatten igen


pratade ju med Peteer i går om 
korsett Jag fick lappen i handen
i dag när jag i alla fall var på VC



jag ringde på en gång när vi kom hem
och fick en tid 2½ timme senare


kl 13 nästa väntrum 
här var det dock mindre med folk


ja ni 
den här skulle jag ju haft mycket
tidigare känner jag
men nu är nu 
och nu tar vi det härifrån



trycker på bröstet kan jag tala om
kommer nog att få lite ont där
och träningsvärk i ryggen


palt o fläsk till kvällen
lunchen blev en macka för Lennart på lasarettet
och en macka för mej när vi kom hem därifrån


ja ja de går sakta
och sitta med den där 
"konstruktionen" är nått man får lära sej
men det blir nog bra i slutändan



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lyfter på hatten för er sjukvård👍Hoppas att korsetten hjälper✊️🤗