mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 29 oktober 2021

NEJ inte plastpåse....jo dom måste


Mäta upp 1 dl i gröna burken
= en dagsranson kattmat
så vet vi att hon inte får för mycket mat
om vi båda ger mat ...man fylle
bara på från den gröna till 
hennes matskål
och då blir det ingen övermatning

Gaahtoebeapmoeh = kattmat på sydsamiska


kl 9 är det ingen rusning 
inne på mitt lilla centrum


jag är först i kön


blev så nöjd även denna gång
har nu tid den 
22 dec kl 9
så jag blir fin när tomten kommer


dagens lunch intagen i 
tvättstugan
inhandlad på fiket på hörnet
Mäster Jacob


Lennart fixar med tvätten


jag stickar julsockor


när vi kom hem hade jag fått 
FINPOST


då var det dax att paketera


har så svårt att lägga gosedjur i plastpåsar
dom kan ju inte andas



blev pannkaka till kvällen


det sista av pumparörar fick bli fyllning


så var sista maskan  stickad på 
Lars tröja


en lite modifierad Riddari
han får den när vi kommer upp
till advent 




 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Lars kommer att bli väldigt fin i sin tröja.Hoppas att du gjorde ett pyttehål till fina hjärtekatterna✊️❤️

Mådde sa...

Knöt inte så hårt