mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 oktober 2021

Buss eller godis



i dag fick det bli lite pälsvård






Hedda ska ju vara fin på söndag
då hon ska till fotografen


pytt ägg o rödbettor
de är mat det


43 expedieras och jag har 52


hjärtekatter o syskondjur
ska ut och åka postbil


TANKEN var eftermiddagsfika på "bruket"
men inte då 
det fanns inte en stol ledig
och över halva lokalen var fortfarande
stängd p.g.a vattenskadan


men jag kunde ändå kolla in dom gulliga
muminfigurerna


ja men då provar vi Harakers Musteri
dom ska ha öppet till  den sista okt
MEN INTE DÅ
fika bara för den som lämnar in äpplen
för mustning och då får man fika medan man väntar
och nu var det ingen som mustade


skam den som ger sej


Brynolf hade i alla fall öppet


och vi  kunde dessutom köpa oss en limpa


märklig kisse det här


Buss eller godis....
Det ringer på dörren och jag tror det är barn som vill ha godis
MEN det var en vän som kom med GODIS i form av varma kläder
som jag ska lämna vidare till människor som inget har


fredagsmys 


första paret klart 
bara tre par kvar
med andra ord
lite fäst bara



Inga kommentarer: