mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 maj 2023

12 timmar i bil..🚗


då är det dax att fara neröver
fåglarna få nu klara sej själva
och de gör dom ju
men dom är ju så roliga 
att ha koll på
 så matningen är nog mer för 
oss själva om jag ska vara ärlig


flaggan plockas ner 
kommer upp igen i juli


Morgonfika på Stenmans
kaffe o fralla 40:-


lunch på Nipan 98:-
salladsbord med bl.a inlagd strömming
och en massa olika sallader
helstekt fläskkarré med potatisgratäng
kummel med citronsås kokt potatis
ugnsrostade rotsaker
kaffe o kaka


då vi åker bil får Hedda
godis varje gång vi stannar


Men ut ur buren vill hon inte
och då slipper hon det
men godis tas emot tacksamt


bakluckekaffe i Sundsvall


jag stickar på


och Lennart styr


så stopp i Tönnebro 


då klantigt
jag VET att man INTE ska KLÄMMA
på "festisen" full med pärondricka
jo jag vet ju de....


nästan prick 12 timmar så landar vi i 
Västerås
så fort allt packning var uppburen
fixade jag till på balkongen
som jag nu får nyttja


vi får dock inte riktigt boa in oss
för den ska besiktas den 24 maj
och då ska den var tom på prylar


Hedda ska vara nära jo 
vist men för mej vore det bättre
om hon satt i knät


så säger vi GOD NATT

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lång resa men vilken fin balkong👍