mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 maj 2023

👍🧡😍😍 jag är så glad😍😍🧡👍


go morron vänner


köpte två gurkor 
MEN va tusan 
vi hade ju två gurkor redan hemma



så de fick bli pressgurka då



två burkar blev det 
en tar vi med till
Annaeva o Ola när vi åker dit på
eftermiddagen


sitter på balkongen och bara slötittar
och vad får jag se
  TORNSEGLARHOLKARNA 
är uppe
så glad jag blev 
ända in i själen glad


skrev till Lotta på kontoret och frågade
hur många holkar det är 
jo 15 st 
tre på varje höghus
fick en bild från när dom sattes upp
på vårat hus
måste varit ett tag sen för de är ju regn på bilden
ja ja jag har väll inte tittat så noga
kom ju hem för 4 dag sen


och i kväll såg jag dom första tornseglarna segla
runt husen 
få se om dom hittar sina nya hem
inte så säkert i år
vi får se
hoppas kan man
Tornseglarna är ju en rödlistad art
och nu när "vi" renoverar fasaderna
förlorar dom sina gamla boplatser
👍🧡😍🧡👍


Chimchurri korv o mos till lunch


så bar det av till Skogen o Kottorp


Annaeva o Ola bor så fint
mitt inne i skogen i sitt lilla torp
ja dom "bor" inte där men är där
om man säger



på vägen hem blev jag 
tvungen att uppsöka en toa
så lägligt
i Kvicksund 
på pizzerian där


ett halvt varv 205 maskor fel
 ... ska ju inte se ut så där!
MEN jag får ta fram virknålen
och så ändra dom felaktiga maskorna
behöver inte repa upp i alla fall


lånad bild
 tornseglare

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tänk att så lite kan göra en så glad🙏