mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 maj 2023

Utan anmärkning MEN.....


dagen började med 
besiktning av balkongen
ALLT var bra utan anmärkning
MEN persiennen satt fel
så vi får ringa "persiennkillen"



Lennart beställde
korv i ugn till lunch


i dag har den här stora ambulanshelikoptern
flugit minst tre vändor till 
lasarettet
som tur är har den flugit
"den vanliga rutten"
alltså inte just ovanför vårt hus
så Hedda har inte behövt bli rädd


när besiktningen var klar kunde jag
sätta tillbaka gallren och öppna fönstren


korv i  ugn ÄR gott
min man har rätt


då ska bordet få gråa ben


bakade havrekakor 
3½ dl gryn 1½ dl socker 150g smält smör
de är liksom allt


så kom han 
"persiennkillen" och tittade på sitt misstag
han återkommer i morgon bitti
då får vi se om han fixar till det


titta så fint bordet blev med gråa ben


så var jag till Lisa och köpte
bivax 
NU HAR JAG
i flera år 


hade ju lever kvar 
så det blev det till kvällen



kollade på mästerkocken
och stickade ett varv

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att det gick bra,nu kan ni njuta på er fina balkong alla tre👍