mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 7 maj 2023

KATASTROF 😱😢😞🤢


Hedda vaknade VÄLDIGT tidigt
tror klockan var bara halv 4
och då tyckte hon att det var 
alldeles lagom tid för Gos
men jag var väll inte riktigt lika förtjust
 hon höll sej i alla fall till 
halv 6 innan hon blev helt tokig
och matte måste upp 
(behövde ju gå på toa jag oxå)


så jag skulle ge Hedda lite mat
MEN hon hade ju massor kvar
så de var inte alls de hon ville idag
hon ville bara få upp mej 
helt klart



ser lite spartanskt ut
bordet är litet 
är ju bara en pall  
får fixa nått 
får bli en loppisrunda


SÅ SKÖNT 
ryggen tog lite stryk av bilåkandet



lite lika .....


men har man varit borta i 7-8 veckor
finns det inte mycket i kylen


en korv sitter ju aldrig fel


dessa lådor har jag saknat


detta var i dagens låda
❤💚❤


in på pingstkyrkans second hand 
köpte en panelgardin till balkongen


fortsatte till Stadsmissionen
och där hittade vi ett litet köksbord
vi måste bara åka hem med maten
för att få in det i bilen
så Lennart får åka tillbaka
och hämta bordet


en liten lösning på kattsäkra balkong
då Hedda INTE KLÄTTRAR 
fungera nog det här
men det ska bli lite snyggare fastsatt
men först besiktning 


Hedda besiktar i alla fall bordet
det är utdragsskivors på båda sidorna
Lennart ska måla om det
var lite skavanker
men va tusan 100:- 
inte mycket att pruta på 


Lennart sover lite och jag tar en promenad







när jag kommer hem möts jag av en stank
som inte var av denna världen
Lennart skulle ta fram lite saft ur 
lilla frysen den jag har saft
sylt o bröd i 
MEN DEN HADE LAGT AV
och Gud vet när
mögel och förruttnelse
fy tusan
tur ändå att de inte var den frysen
med "mat"
nu var det bara äppelmos 
(och de är långt till hösten 
och nya äpplen)
några små burkar hjortron 
(de stora hjortronförrådet är 
i stora frysen som tur är)
och mjukkakun 
ja ja nu ligger allt i soptunnan

😱😢😞🤢

någon saft fanns inte kvar


jag plockade i alla fall lite blommor
när jag var ute



sjömansbiff till middag


och Hedda har ingenstans att ligga
hon ser inte ut när hon ligger på stolen


så vi funderar på ett sådant
"kattbord" 


fixade till en veckosallad
de är ju aldrig fel


första tvkvällen
blev Muren
sen vet i tusan 
hittade inget mer att se


satt dock där och glodde
på vad vet jag inte
men två delikatess med renstek o gurka
de blev det

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Havererade frysar och kylar är inte skoj,tur att det inte var värre🙏Ja du,våra älskade djur kör med oss😂

Anonym sa...

Så mycket som händer men det ordnar upp sig lyckligtvis