mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 maj 2023

Skeptisk 🐱


nu är det vackert i alla rabatter på stan


dax för B12 på Citypraktiken
och när jag sitter där och väntar
kliver sonen ut från sköterskan ⁉
oväntat men kul 
med en liten pratstund
innan de var min tur 


ett pyttelitet plåster fick jag
men jag tror knappas de var nödvändigt
men plåster fick jag


NOM håller på att få fint


pelargoner efter hela uteserveringen
(ån ser ju för bedrövlig ut)


Lennart var på Djäkneberget medans jag var på VC


vi åkte till Brynolf Bagare
och intog frukost


var oxå och köpte 
såna här engångsgrejor
för att borsta Heddas tänder


hon är skeptisk till detta
tilltag


dom här grönsakerna såg inte för roliga ut


men GODA blev dom i ett mos
till köttkorven


i dag var de sånt liv på gården
att jag fick vila i sovrummet
och inte på balkongen


balkongräcken på grannhuset ska bort


Bort ska oxå denna


soffa/säng få se om de är någon 
som vill ha den


rester i kväll
fyld paprika (ja de var kanske ingen rest
mer än låda från frysen)
och köttfärs-kål-fräset de var en rest


 kvällen avslutades med lite
bäbismys på TV
Födelsekliniken Norge




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är så mysigt när det blir blommor runt våra boenden,här har också krukorna på torgen fixats och jag blir glad👍