mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 26 maj 2023

Gör om gör rätt


Hedda och jag sätter oss på balkongen och fixar lite


nämligen river bivax



så kom "persiennkillen"
och han fick flytta upp 
persiennerna så fönstren 
går att öppna
gör om och gör rätt


jag klipper till två nya 
tygbitar som ska bli bivaxdukar
tog en handduk som börjar bli 
sliten.... hur kan de komma sej❓
Den broderade jag ju
1965-1967 nån gång
innan vi gifte oss


ja ja nu hade handduken gjort sitt
som handduk nu blir det en bivaxduk

stör på de riva bivaxet
 lägger på ett smörpapper
och stryker tills allt vax smält in i tyget


efter första omgången ser jag 
var jag ska lägga på mer vax
så hela duken blir vaxad


nu syns inga "vita" fläckar


 två gamla och två nya
dukar fixade


absolut bästa till osten
då bivaxet förhindrar mögel o bakterier


de är inte bivax på gratängen
de är riven ost 


pastan med ostsås från i förrgår


blev en läcker gratäng i dag


min underbara man åkte till andra sidan
stan till Slakteriet och Yarn & Garn
för att köpa nya stickor till mej
en 2 och en 2½  60cm 
vist är han snäll


eftersom han är så snäll
stickar jag en tröja till honom
Nu var ju visserligen inte stickorna till
hans tröja 😉
just nu ser hans tröja ut som en liten
väst... men livet ska bli längre
och det ska till ärmar
 jag lovar


och Hedda är där vi är
hon ligger ofta på sin "våningssäng"
ibland i överslaf och kollar läget på gården
ibland i underslaf och sover så de går vågor
på ryggen


fiskbullar och potatismos
snällmat snabbmat


Årsmöte i bostadsrättsföreningen 
vi satte oss närmast fikabordet
😉☕❤


allt flöt på bra


det var bara två motioner
och de blev inte så mycket snack
jo lite blev det så klart
men allt löpte på bra



kvällen avslutades med 
Lunnefåglar på Island
 dessa foton är dock
från när vi var på 
Hornøya 2016 




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är fiffig du och Lennart är världens finaste🫶